Re: To subnets til to ADSL linier med pf

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 10 Sep 2004 - 21:02:35 CEST

Date: Fri, 10 Sep 2004 21:02:35 +0200 (CEST)
Subject: Re: To subnets til to ADSL linier med pf
From: "Per Engelbrecht" <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej A

> Den duttede ikke rigtigt. Trafikken fra SITE2 kommer stadig ikke
> ud på ext_if2 og trafikken flød ikke mellem de to subnets.

Hhhmmm ... sorry det beklager jeg, men jeg tager lige fat paa den igen
hvis det er ok.
Bare en tanke , men er { fxp2, fxp3 } begge /24 - har du evt. provet
at "hjaelpe" NAT ved at give f.eks. fxp3 et andet subnet ?
Som sagt bare en tanke da der ikke er noget i din pf.conf der
umiddelbart virker skaevt.

> Jeg har klasket den sammen med min, og flyttet lidt rundt på
> mine tags. Det ser nu ud til at de to subnets bliver tagget
> korrekt, men jeg har stadig et hønen og ægget problem med min NAT
> regler..
> Trafik fra SITE1 fungerer perfekt, for default route på firewall'en
> sørger for at SITE1's NAT træder i effekt, men SITE2's trafik
> bliver ikke NAT'ed.

Min tanke var egentlig at braekke det ned i spiselige bidder:
#0 site1 opsaetning
#1 site2 opsaetning
#2 flow fra site1 til/fra site2
#3 pak reglerne kronologisk