Re: To subnets til to ADSL linier med pf

From: Anders S. Jensen (none@doozer--rocketmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 10 Sep 2004 - 18:55:34 CEST

Date: Fri, 10 Sep 2004 09:55:34 -0700 (PDT)
From: "Anders S. Jensen" <none@doozer--rocketmail.com.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: To subnets til to ADSL linier med pf
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

--- Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Hej Anders
> Her er saa min version.
> Mht. ssh >1023 saa har jeg ladet det vaere, men har lavet et par
> linier
> ovenover med et udgangspunkt som helt sikkert virker.
> Generelt er nogle af reglerne skaaret ned til det "sikre" og et par
> regler om 'no nat ..' er fjernet.
> Har tilfoejet noget til ftp-proxy men ved ikke om du skal bruge det,
> ellers slet det.
> Haaber det kan bruges.

Den duttede ikke rigtigt. Trafikken fra SITE2 kommer stadig ikke
ud på ext_if2 og trafikken flød ikke mellem de to subnets.

Jeg har klasket den sammen med min, og flyttet lidt rundt på
mine tags. Det ser nu ud til at de to subnets bliver tagget korrekt,
men jeg har stadig et hønen og ægget problem med min NAT regler..
Trafik fra SITE1 fungerer perfekt, for default route på firewall'en
sørger for at SITE1's NAT træder i effekt, men SITE2's trafik
bliver ikke NAT'ed.

Gode råd modtages med kyshånd!

Mvh, Anders