Re: Køb af laptop

From: Jonathan Fromer (none@fromer--tdcadsl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 Sep 2004 - 22:33:31 CEST

Date: Tue, 7 Sep 2004 22:33:31 +0200
From: Jonathan Fromer <none@fromer--tdcadsl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Køb af laptop

Hej

> Jeg står for, at skulle anskaffe en ny laptop, og jeg er lidt lun på
> IBM's thinkpad X40. På nettet har jeg læst diverse dokumenter om
> compatibilitet med *BSD, og så vidt jeg har forstået så er der ikke
> understøttelse af de indbyggede trådløse netkort. Er der nogen som kan
> bekræfte/afkræfte dette?

X40'eren bliver solgt med enten(*):
Ingen wireless
Atheros (virker maaske med ath driver ?)
Intel Pro/Wireless 2100
Intel Pro/Wireless 2200BG

Til Pro/Wireless kortene findes:
http://damien.bergamini.free.fr/ipw/

Der vist skulle virke helt funktionel med 2100, mens 2200BG endnu ikke
helt virker(tm).

Jeg har desvaerre ikke adgang til en "Centrino" laptop, saa jeg ved ikke
hvor godt ipw driveren virker i praksis :( .

(*) ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pcinstitute/psref/tabook.pdf

mvh.

--
Jonathan Fromer