flere tråde på FreeBSD 5.x

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 Sep 2004 - 14:01:54 CEST

Date: Tue, 7 Sep 2004 14:01:54 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: flere tråde på FreeBSD 5.x
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Jeg har ændret i et program som vha. curl lægger
billeder op på vores server. Ændringerne består i at
den nu er istand til at sende flere filer op ad
gangen.

Jeg sad på min FreeBSD 5.3 beta3 og testede det. Da
det virkede lagde jeg det over på en 5.2.1, men her
fejlede oversættelsen af programmet med "mangler
-lpthread". Så jeg lagde pth-2 på (GNU threads), og
det gik fint.

Men når jeg kører programmet siger den

program-navn in free(): error: page is already free

Linien der forårsager dette er

pthread_exit(NULL);

og core-dumper.

Så det er tilsyneladende ikke GNU-versionen jeg har
linket mod på beta3'eren, men den der følger med
FreeBSD.

Kan jeg nænsomt lægge beta'ens pthread-bibliotek over,
uden at måtte opgradére 5.2.1'ren til beta3/4?

Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan