FreeBSD og OQO?

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Oct 2004 - 23:17:00 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD og OQO?
Date: Wed, 13 Oct 2004 23:17:00 +0200

Jeg er konstant på udkig efter den "optimale" rejse-PC, for selvom jeg
holder umådelig meget af min 12" PowerBook G4, så er den stadig stor at
rejse med. Jeg ville foretrække en 15" på skrivebordet og en MEGET
mindre på farten. Nu ser jeg så, at OQO 01 (www.oqo.com) er til salg
fra d. 14/10 og tænkte om det ville være en mulighed.

2 spørgsmål melder sig umiddelbart:

1) Kan den mon køre FreeBSD? På hjemmesiden skriver de i FAQ-sektionen
bl.a: "The OQO model 01 ships with Microsoft Windows XP. However, it is
standard x86 PC and can run Linux." Selvom det er en "standard PC", kan
man da regne med, at der findes drivere (og i særdeleshed til FreeBSD)
til skærm, Bluetooth, tastatur, Wi-Fi etc?

2) Hvor godt er "sleep mode" og "hibernation" understøttet i FreeBSD
5.3? I Handbook'en ser det ud til, at ACPI er velimplementeret, men jeg
har diverse posts indtrykket af, at det måske ikke virker så godt i
praksis. At skulle starte hele møllen op hver gang man åbner den ville
gå for meget ud over anvendeligheden.

Med venlig hilsen
Joachim