Re: Skift af hostname?

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Oct 2004 - 01:07:47 CEST

From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Skift af hostname?
Date: Wed, 6 Oct 2004 01:07:47 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Tak for de hurtige svar! Skiftet er ved at ske i forbindelse med at jeg
flytter min mailserver fra min udslidte server i kosteskabet til en
hosted server ude i byen.

On 6 Oct 2004, at 00:56, Erik Norgaard wrote:

> Har du prøvet kommandoen 'hostname'? Der er nogle services der skal
> genstartes, kør ex 'postfix reload' og det er muligt at andre services
> skal have en kill -HUP.

hostname ser ud til at gøre tricket. Har også reloadet postfix og ikke
andet. Håber det er nok.

> I postfix' main.cf kan du sætte domæne/hostnavn hvis det skal være
> noget
> andet en maskinnavn/domæne.

Den skulle der være styr på. Har ændret den globale DNS record, så det
bliver spændende at se posten gradvist komme ind på den nye server...

Joachim