Re: optimere verden og kerne på NetBSD (p macppc)

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 17:26:33 CET

From: "Jesper Louis Andersen" <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 24 Nov 2004 17:26:33 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: optimere verden og kerne på NetBSD (p macppc)

Quoting Claus Guttesen (cguttesen@yahoo.dk):

> Har fået lagt NetBSD 2.0 RC5 på min dual mac. Det tog
> lidt tid blot at boote andet end OS X, men nu virker
> dén del i hvert fald :-)
>
> Så har jeg forsøgt at bygge verden og kerne med med
> O2. Jeg har lagt CFLAGS+=-O2 -funroll-loops i
> /etc/mk.conf.
>
> Men når jeg laver en ./build.sh -u release stopper den
> ved (g|t)roff i gnu-mappen (husker ikke lige).

Det er en grundliggende forkert maade at optimere paa i NetBSD.
Her er den ''rigtige'':

cd /usr/pkgsrc/devel/cpuflags && make install clean
man cpuflags

echo 'COPTS+=-pipe' >>/etc/mk.conf
echo 'CFLAGS+=-pipe' >>/etc/mk.conf

echo '.sinclude "/usr/pkg/share/mk/cpuflags.mk' >>/etc/mk.conf

Saa faar du din kildekode optimeret til din CPU, dog uden
''farlige'' options saasom -O2 -funroll-loops.
Specielt -funroll-loops boer man holde sig fra i de fleste tilfaelde,
den giver som regel det modsatte af hastighed.

--
jlouis