Re: Nye muligheder for BG/DB netbank

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 15:24:07 CET

Date: Wed, 24 Nov 2004 15:24:07 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Nye muligheder for BG/DB netbank

On Wed, Nov 24, 2004 at 03:12:14PM +0100, Jens Fallesen wrote:

> Det kan selvfølgelig være et issue for folk uden kørekort. Omvendt
> fungerer det da fint i andre lande uden billede på kortet, så det er jo
> primært en bekvemmelighed.

I udlandet skal man også vise billed-ID hvis man skal købe for fx. 200 -
300$. Med det gamle dankort kunne man nemt og bekvemt vende kortet om og
vupti ekspidient var glad - og smilede oven i købet.
Jeg kommer til at savne billede og laserunderskrift _meget_!

> Det kan jeg så godt være enig i, men det ville efter min mening være mere
> fair at opkræve gebyret direkte fra kunden i stedet for at tørre det af på
> butikken.

Ikke efter min mening. Jeg ser på det på den måde at hvis jeg skal betale 50
øre per gang jeg bruger dankortet så begynder jeg at hæve kontanter når jeg
bruger dankortet - for at bruge dem senere.
Hvis mange gør ligesom jeg skal være flere kontanter i omløb. Det vil være
dyrere både for Nationalbanken og rent sikkerhedsmæssigt da butikkerne vil
komme til at ligge inde med flere kontanter hvilket øger chancen for røveri.
For mig at se vil det være stik imod den udvikling som vi ellers har haft.
Derfor synes jeg det er rimeligt at butikkerne betaler gebyret da de har en
interesse i ikke at ligge inde med al for mange kontanter.

Det skal siges at jeg nok er en ivrig bruger af dankortet eftersom jeg ikke
bryder mig om mønter. Jeg når normalt at bruge mit dankort mellem 250 og 500
gange på et år og det vil altså give et væsentligt ekstra gebyr for mig.

Mvh
Sven Esbjerg