Re: Nye muligheder for BG/DB netbank

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 14:04:36 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Nye muligheder for BG/DB netbank
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 24 Nov 2004 14:04:36 +0100

In message <none@20041124130118.GO86471--tetard.starbsd.org.lh.bsd-dk.dk>, Phil Regnauld writes:

> Jeps. Chipkort ("opfundet" / patenteret i 70erne af Roland Moreno)
> er ikke så stærke som man siger:
>
> http://parodie.com/english/smartcard.htm
>
> Derudover, der er stadgivæk så mange steder som ikke læser chip'en
> og holder sig til magnetstriben, at det er fuldstændig åndsvag at
> have fjernet fotoen. Mafia indeed.

Det er sådan set meget simpelt: Billedet på dankortet har været dødsdømt
lige siden Jyske Bank tabte en retssag fordi et kort tilhørende en mand
var blevet misbrugt af en kvinde og dommeren mente at man burde have
checket billedet.

Det handler ikke om hvad billedet koster at printe på kortet, det handler
om at bankerne ikke vil hæfte for misbrug.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956