Re: Nye muligheder for BG/DB netbank

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 13:44:34 CET

From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Nye muligheder for BG/DB netbank
Date: Wed, 24 Nov 2004 12:44:34 +0000
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 24 Nov 2004, at 11:21, Henrik Andersen wrote:

> Jeg vil lige opdatere jer, DB har valgt, på trods af deres prislister
> lister
> AvctivCard til 0,-, at trække mig for 250kr i forbindelse med
> udlevering af et
> ActivCard.
>
> Jeg har endnu ikke kunne få en forklaring på dette. Så snart jeg ved
> noget
> mere, vil I blive informeret.

Jeg havde en længere snak med min DB-bankrådgiver desangående, da jeg
ligesom de fleste af os ikke mente det var rimeligt at skulle betale
for IKKE at benytte mig af deres dyre personale. Jeg var endda så flink
at tilbyde min bankrådgiver 2 muligheder: 1) Sende mig ActiveCard'et
gratis, eller 2) lægge krop til mine endeløse telefonopkald, hver gang
jeg i fremtiden skulle overføre selv et latterligt lille beløb fra min
konto eller betale et girokort.

Til min store overraskelse (og nogen irritation) fastholdt han deres
prispolitik - primært med begrundelse i, at de har brugt mange penge på
at udvikle ActiveCard. Det hjalp ikke, at jeg udtrykte min utilfredshed
med at blive diskrimeret, fordi de ikke kunne finde ud af at udvikle en
ordentlig løsning til en ellers overlegen platform (Mac OS X i mit
tilfælde).

Uden ordene blev brugt, var udmeldingen noget i stil med "hvis du ikke
kan lide lugten i bageriet, bå du finde dig et andet sted". Jeg er
endda i deres "eksklusive" afdeling for kunder med større engagementer.

Så held og lykke...

Joachim