Re: optimere verden og kerne på NetBSD (p macppc)

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 10:51:22 CET

Date: Wed, 24 Nov 2004 10:51:22 +0100
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: optimere verden og kerne på NetBSD (p macppc)

On 2004.11.24 10:26:23 +0100, Christian Laursen wrote:

> Jeg mener at -O2 for nyligt blev default i FreeBSD 6-CURRENT.

Korrekt, i FreeBSD 6-CURRENT -O2 blevet default. For kerne og
userland skule det også virker fint med -O2 på 5.X, så vidt jeg ved.

Fra make.conf(5) på en 5.3-STABLE:

        Optimization levels other than -O and -O2 are not supported.

Det skal dog bemærkes at den primære grund til skiftet til -O2 ikke er
performance, men for bedre at holde koden "ren".

> En stor maengde ports gaar dog i stykker med -O2.

Problemmet med -O2 og ports er vist "strict aliasing", som nu er slået
fra som default.

--
Simon L. Nielsen