Re: optimere verden og kerne på NetBSD (p macppc)

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 10:11:23 CET

Date: Wed, 24 Nov 2004 10:11:23 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: optimere verden og kerne på NetBSD (p macppc)

On Wed, Nov 24, 2004 at 09:39:02AM +0100, Phil Regnauld wrote:
> Det kan ikke anbefales at køre med > -O på verden og kernen.

Jeg vil gøre opmærksom på at fx. FreeBSD udviklerne ikke anbefaler mere end
-O i forbindelse med 5.x og gcc3.4. Generelt anbefaler de fleste
gcc-'wizards' jeg kender ikke at benytter mere end -O2 da gcc's optimering
ikke altid er optimal i forhold til stabilitet.
Hvis du har brug for hastighed er det bedre at se dig om efter andre steder
at optimere eller nøjes med at gøre det med nogle få udvalgte programmer.

Mvh.
Sven Esbjerg