SV: installering af NetBSD på dual g4

From: Søren Dam (none@bsd--damschott.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 08 Nov 2004 - 20:43:59 CET

From: Søren Dam <none@bsd--damschott.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: installering af NetBSD på dual g4
Date: Mon, 8 Nov 2004 20:43:59 +0100

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk [mailto:owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk] På
vegne af Claus Guttesen
Sendt: 8. november 2004 09:42
Til: bsd-dk
Emne: installering af NetBSD på dual g4

Hej.

Skal installére NetBSD 1.6.2 på min dual Mac på 1,25 Ghz. Der sidder to
ide-diske i samt ét dvd-drev.

I installatoins-vejledningen til Mac står der at man skal partitionére sin
disk med en lille hfs+ partition, og sætte plads af til en ufs-ditto.

Jeg brugte OS X's diskværktøj, hvor jeg lavede de to omtale partitioner. Jeg
kopiérede *ikke* filer så den var OS 9-kompatibel.

Dernæst startede jeg netbsd-installatoinen fra cd med 'boot cd:,\ofw...'
etc. etc. Den booter fint, og ser wd0 samt wd1. Når jeg skriver 'disklabel
wd0' eller
wd1 vil den ikke skrive partitions-tabellen på konsollen. Den siger no
partition table found.

Spørgsmålet grænser næsten til novice-listen, men da det er en Mac, er det i
sig selv med til at begrænse antallet af brugere (og derved
erfarings-grundlaget).

Hilsen
Claus

Jeg har prøvet det også. Af en eller anden grund vil NetBSD ikke så gerne
have Mac partionstabeller. Jeg brugte denne vejledning
http://www.bsdforen.de/showthread.php?t=2736 og oprettede partitionerne me
pdisk, og vupti, så virkede det. Jeg har altså bare ikke rigtig nogen god
forklaring på det. Lidt mærkeligt.

Mvh Søren Dam