installering af NetBSD på dual g4

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 08 Nov 2004 - 09:41:49 CET

Date: Mon, 8 Nov 2004 09:41:49 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: installering af NetBSD på dual g4
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Skal installére NetBSD 1.6.2 på min dual Mac på 1,25
Ghz. Der sidder to ide-diske i samt ét dvd-drev.

I installatoins-vejledningen til Mac står der at man
skal partitionére sin disk med en lille hfs+
partition, og sætte plads af til en ufs-ditto.

Jeg brugte OS X's diskværktøj, hvor jeg lavede de to
omtale partitioner. Jeg kopiérede *ikke* filer så den
var OS 9-kompatibel.

Dernæst startede jeg netbsd-installatoinen fra cd med
'boot cd:,\ofw...' etc. etc. Den booter fint, og ser
wd0 samt wd1. Når jeg skriver 'disklabel wd0' eller
wd1 vil den ikke skrive partitions-tabellen på
konsollen. Den siger no partition table found.

Spørgsmålet grænser næsten til novice-listen, men da
det er en Mac, er det i sig selv med til at begrænse
antallet af brugere (og derved erfarings-grundlaget).

Hilsen
Claus