Re: Notebook problemer

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 08 Nov 2004 - 03:02:05 CET

Date: Mon, 08 Nov 2004 03:02:05 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Notebook problemer

Lige en opdatering. Jeg har nu prøvet med FBSD 5.3R. Netkortet er nu
understøttet uden "rettelser" i koden, og det ser ud til PCMCIA nu
virker - der dukker i hvert fald en disk op når jeg sætter et flashkort i.

Men nu virker powerdown tilsyneladende ikke mere. Kommandoen "shutdown
-p now" fik maskinen til at slukke under FBSD 4.10 - nu genstarter den i
stedet for. Og da maskinen ikke kan slukkes på anden måde, er det lidt
upraktisk... Er der nogen indstillinger der skal rettes før software
powerdown virker i 5.x?

Jeg ved ikke om lydkortet virker. Det bliver fundet efter jeg tilføjede
"device sound" og "device snd_ich" i kernen, men jeg har ikke afprøvet det.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen