TB UFS2-filsystem på FreeBSD 5.x

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 May 2004 - 16:24:36 CEST

Date: Fri, 28 May 2004 16:24:36 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: TB UFS2-filsystem på FreeBSD 5.x
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Har spurgt om dette før, men der kom ikke noget klart
svar. Jeg har en FreeBSD 5.2.1+ (current fra 18. feb.
2004), som har kørt meget stabilt. Den bruges som
NFS-server, og denne udgave havde bl.a. støtte for
32KB NFS-pakkestørrelser, noget som speeder ting lidt
op.

Den har to partitioner af 837 GB, samt én på 250 GB og
en på 1,4 TB. De to sidste partitioner er ikke taget i
brug endnu, så jeg vil lige spørge om nogen har et
UFS2-filsystem i TB-størrelsen, og så fald hvor stort.

Jeg er nemlig usikker på om jeg skal køre det lidt
safe og splitte de to sidste om i 2 stk. 837
GB-partitioner, eller snart begynde at NFS-dele 1,4
TB.

Min bekymring går lidt på fsck hvis lortet falder
sammen, kan den hente 1,4 TB ind i RAM og fsck'e det?

Har googlet, men fandt ikke noget.

Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan