Re: Politik

From: Anders S. Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 May 2004 - 20:23:41 CEST

Date: Tue, 25 May 2004 20:23:41 +0200
From: "Anders S. Jensen" <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Politik

On Tue, May 25, 2004 at 08:01:07PM +0200, Poul-Henning Kamp wisely wrote:
> Uden at gøre mig klog på det var det mit indtryk at BSD-DK er apolitisk,
> mest i lyset af at der er andre decideret politiske foreninger der
> bedre kan tage sig af den slags.

Nu hvor jeg genlæste vores vedtægter kunne jeg faktisk ikke finde det
sted som siger at vi er en apolitisk forening.

Hvorom alting er, synes jeg det er befriende at vi er en rent teknisk
forening. Politik kan - efter min mening - ofte gå hen og blive noget
snavs med forskellige "religiøse" ladninger. Det klarer vi helt fint på
et teknisk plan. ;-)

Når det er sagt synes jeg også det er vigtigt at støtte op omkring
de ting som kan påvirke vores fremtid, som fx. software patenter.

Det gælder bare om at finde en god mellemvej.

Måske kunne det være en ide at oprette en liste som fx hed
"apolitik" hvor vi kunne diskutere de emner som er i gråzonen
og forsøge at finde et fælles fodslaw i forskellige sager
af politisk karakter. Det kunne være et sted hvor man fandt
ud af om og hvordan BSD-DK skulle støtte disse sager.

Just my $0.02 og jeg ved at det kan være en lummer sti at betræde!

--
Mvh,

Anders Søndergaard