Re: Politik

From: Anders Mundt Due (none@amd--pd-house.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 May 2004 - 19:56:36 CEST

Date: Tue, 25 May 2004 19:56:36 +0200
From: Anders Mundt Due <none@amd--pd-house.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Politik

On 25 May, Anders S. Jensen wrote:

> Indtil vedtægterne bliver ændret er BSD-DK en apolitisk (hedder det det?)
> forening. Der hvor vi kan støtte ud fra et teknisk standpunkt gør vi det.

Og så et svar der er skrevet over lidt længere tid:

Det afhænger jo af hvordan man fortolker ordet apolitisk. Jeg vælger ikke at
tolke det som at vi er uden meninger der måske også kan have interresse for
de folk der styrer vores nutid og fremtid.

Hvis man siger at man skal være apolitisk og dermed mener at man ikke må røre
ved emner der har blot en anelse af politisk strøj, så vil man i mine øjne
nærmere komme til at ligne en samling mennesker der aldrig bliver enige.

I langt de fleste tilfælde vil jeg være fuldstændig enig i at vi ikke skal
tilkendegive en fælles mening, for vi er individer nok til at det i mange
tilfælde vil være umuligt at have sådan en mening.

Jeg er, i dette tilfælde, med software patenter, dog ikke sikker på at vi
som forsamling kan finde fornuftige årsager til at gå ind for software
patenter.

Giver vi os kun til kende når vi er enige og positive ? Vil vi vælge ikke
at sige til når vi mener noget er forkert ?

Mvh
  Anders