firewire på FreeBSD 5.x

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 May 2004 - 14:27:00 CEST

Date: Tue, 25 May 2004 14:27:00 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: firewire på FreeBSD 5.x
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Har koblet en firewire-disk med IDE-RAID på en
FreeBSD-boks, som jeg bruger til backup. Jeg har haft
en del problemer med at firewire-enheden stoppede med
at svare, oftest med fejlen "request timeout" og
"ocb(3a6ebc) on the queue".

En venlig sjæl foreslog at jeg satt firewire-kortet i
et andet stik i PC'en, da det måske havde noget med
hvilken rækkefølge enhederne blev opdaget på, under
boot. Dette hjalp nogle gange, andre gange ikke.

Men, men, men, den der søger længe nok ... osv. Linken
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-firewire/2003-July/000095.html
løste mit problem.

Håber det hjælper andre som har slåsset med firewire.

Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan