Re: Boot problemer

From: Tonni Aagesen (none@tonni--cazoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 May 2004 - 20:25:20 CEST

Date: Mon, 17 May 2004 20:25:20 +0200
From: Tonni Aagesen <none@tonni--cazoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Boot problemer

Tonni Aagesen wrote:

> Jeg har installeret FBSD 5.2.1 på min gamle laptop, hvor jeg også har
> WinXP installeret. Jeg valgte at bruge FBSD's bootmanager og får under
> boot en menu, hvor jeg kan vælge mellem:
>
> -------------------------------
> | F1 Dos |
> | F3 FreeBSD |
> | |
> | Default F1 |

Ehmm.. jeg må hellere krybe til korset og fortælle min dumhed - det var
slet ikke bootmanageren, der ikke virkede... men min F3 tast :)

Løsningen for mig var at sætte FBSD (F3) til at boote pr. default vha.

boot0cfg -B -s 3 -t 100 -o packet /dev/ad0

Jeg kravler tilbage i hullet igen :)

--
Mvh
Tonni Aagesen