Re: Ftp protokollen, forskel på ncftp og ncftp3

From: Karsten Schmidt (none@gugge--guggemand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 08 May 2004 - 12:57:41 CEST

From: "Karsten Schmidt" <none@gugge--guggemand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Ftp protokollen, forskel på ncftp og ncftp3
Date: Sat, 8 May 2004 12:57:41 +0200

> Source IP Destination IP
> ncftp3 192.168.0.2,4029 192.168.0.8,21
> 192.168.0.2,4034 192.168.0.8,60325
>
> ncftp 192.168.0.2,4026 192.168.0.8,21
> 192.168.0.8,20 192.168.0.2,4028
> 192.168.0.8,20 192.168.0.2,4027
>
> Er der nogen der kan forklare hvorfor ncftp og ncftp3 opfører sig
> forskelligt? Er det noget med aktiv/passiv ftp?

Ja, ncftp3 kører passiv, og forbinder til serveren når den skal hente en fil
ncftp kører aktiv og serveren forbinder til klientern når der skal hentes en
fil

jeg kender ikke så meget til ncftp, men jeg vil tro du kan sætte dem begge
til
at køre aktiv eller passiv, alt efter hvad du har lyst til

- Karsten Schmidt