Re: virus scanning og From: adresser

From: Niels Callesoe (none@bsd-dk--t29.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 May 2004 - 10:35:00 CEST

Date: Tue, 4 May 2004 10:35:00 +0200
From: Niels Callesoe <none@bsd-dk--t29.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: virus scanning og From: adresser

On Fri Apr 30, 2004 at 08:30:01AM +0200, Lennart Sorth wrote:

> Noget der *virkelig* kan irritere mig er når popsmarte firmaer
> slår sig op på at lave spam/virus filtrering for virksomheder,
> og de så kører et system der bevidstløst høvler en "DU HAR VIRUS!!"
> mail i hovedet på den spoofede From: adresse ...

Absolut enighed herfra. Brian (jericho) fra attrition.org har skrevet
et godt rant om emnet:
   http://www.attrition.org/security/rant/av-spammers.html

<shameless plug>
Attrition artiklen linker i øvrigt også til forskellige konfigurations-
sæt til at afvise de phoney virus-advarsler. Det bedste er nok det til
spamassassin, men til den lidt mindre cpu-pengepung har jeg samlet et
sæt til postfix header_checks.
</shameless plug>

--
Niels Callesøe - dk pfy