Re: virus scanning og From: adresser

From: Erik Norgaard (none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 May 2004 - 15:48:22 CEST

Date: Tue, 4 May 2004 15:48:22 +0200 (CEST)
From: Erik Norgaard <none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: virus scanning og From: adresser

On Mon, 3 May 2004, Lennart Sorth wrote:

> Men det er i mine øjne et problem at man ikke kan få ISP'erne
> tale. Når man nu i bedste mening vil informere de stakkels
> kunder om at de har et problem, der kan løses.

Ja, det fik jeg så endelig. Et opkald om at det var absolut ikke
deres problem at deres kunder sendte virus og ville jeg så holde
op med at spamme deres abuse@. Hvad var det? jeg har vist sendt
10-15 mails, og modtaget.. det har jeg ikke styr på længere.

... og jeg får stadig virusmails fra dem ...

Nå, men jeg har paralelt snakket med ahbl.org, det var dem der i
sidste uge valgte at blackliste hele spaniens største ISP's ip
adresserum. Det er muligt at det ikke har været særlig effektivt,
men det har i hvert fald givet medie omtale.

Mvh Erik

GnuPG Key: http://www.locolomo.org/home/norgaard/norgaard.gpg.asc
pub 1024D/B02CC311 2004-04-05 Erik Norgaard <none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk>
     Key fingerprint = 6C11 B9B1 52BD F16D 34AD 9893 D3EC E6DB B02C C311