Re: Hokki =)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 29 Mar 2004 - 10:51:56 CEST

Date: Mon, 29 Mar 2004 10:51:56 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Hokki =)
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Sådden de seneste virusen virker tar den
> mailadresser fra din mailbox og
> cache:ade webpages og sender seden ud FRA desse, TIL
> andre i samme kasse
> adresser. (Ett antal permutationer).

Jeg er klar over at de nye vira tager en tilfældig
mail, modtager, afsender samt domæne, og sætter
vilkårligt sammen. Det som undrede mig var, at
modtager (bsd-dk) og afsender (thegler) havde en vis
relation med hinanden.

Så hvis afsender _ikke_ bruger windows (men f.eks.
mozilla Thunderbird ;-) og i udgangspunktet er immun
overfor de gængse vira, vil det sandsynligvis være en
bekendt af afsender, som i tidernes morgen har
modtaget en mail fra afsender.

Denne bekendt har sendt en mail til en tilfældig
modtager, brugt en tilfældig afsender, og vedhæftet en
virus, som skal sprede sig videre. I dette tilfælde
havde modtager og afsender som sagt en relation til
hinanden.

Hvis dette scenarie er korrekt, er vi måske stødt på
en begivenhed som er så sjælden, at det bør fejres!

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan