SNMP

From: Morten Winther (none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Mar 2004 - 21:08:38 CET

Date: Wed, 17 Mar 2004 21:08:38 +0100
From: Morten Winther <none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: SNMP

Hej

Jeg ville bruge snmp til at snakke sammen med en gateway.

Jeg skal bruge det i PHP hvor jeg har compilet net-snmp ind.

Jeg har en .mib fra producenten som jeg har lagt ind i
/usr/local/share/snmp/mibs - er det ikke ok til FreeBSD?

Herefter har jeg 'mibs +WG' i /usr/local/etc/snmp/snmp.conf

Problemet er at jeg ikke får alle de ting der er specifikke for dette
udstyr defineret i .mib filen. Dog for jeg en masse standard snmp ting:
f.eks. SNMPv2-MIB::sysUpTime.0 = Timeticks: (107993210) 12 days,
11:58:52.10

Hvad gør jeg galt?

Kan se at der heller ikke dukker de rigtige ting op ved prompten, så det
er ikke kun i PHP den er gal.

# snmpwalk -v1 -c mitc 62.79...

--
Best regards