Re: En kommantar er ikke kun en kommentar :-)

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 11 Mar 2004 - 16:48:13 CET

From: "Jesper Louis Andersen" <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 11 Mar 2004 16:48:13 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: En kommantar er ikke kun en kommentar :-)

Quoting Michael Knudsen (e@molioner.dk):

> Semantikken for '#' plejer som bekendt at vaere `ignorér herfra og til
> EOL'. Derfor skal evt. \ ved EOL ikke fortolkes.

Eller sagt paa en anden maade:

#.*\n => (skip)

Hvor skip er en operation der glemmer alt om at lexeren matchede den
regex, der stod til venstre. Den er kendt under lidt forskellige navne
alt efter hvilken lexer man har fat i. Jeg ville nu nok kalde det
syntax frem for semantik, men det er helt klart en borderworld vi kan
fluekneppe over i et stykke tid.

--
j.