minibsd, FreeBSD-5.2.1, og diskless boot

From: Jimmy Selgen (none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Mar 2004 - 22:49:41 CET

Subject: minibsd, FreeBSD-5.2.1, og diskless boot
From: Jimmy Selgen <none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Tue, 02 Mar 2004 22:49:41 +0100

Hejsa

Sidder og prøver at koge et diskimage sammen efter denne her :
http://neon1.net/misc/minibsd.html

Den er self. lavet til < 5.0, men har dog et par hints til >= 5.0.

Mit problem er så at han i /etc/rc.conf vil tilføje
"diskless_mount=/etc/rc.diskless2", og skriver at det ikke vil virke
med > 5.1, og at man der må tilføje /sbin/rcorder og redigere
/etc/rc.d/diskless så den ikke forsøger sig med nfs.

Alt det er klart nok, og så alligevel .. hvordan fortæller jeg en
5.2.1'er at den skal boote diskless ?

Jeg har sat "diskless_mount=/etc/rc.d/diskless" ind i stedet, men det
virker åbenbart ikke, for når jeg forsøger at boote nu, så "hænger" den
bare på "Mounting root from ufs:/dev/ad0a", og kommer ikke videre.

/Jimmy