Sendmail masqurade root mail?

From: Lars Thegler (none@lars--thegler.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Mar 2004 - 22:17:11 CET

Date: Tue, 02 Mar 2004 22:17:11 +0100
From: Lars Thegler <none@lars--thegler.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Sendmail masqurade root mail?

Hej allesammen,

Jeg hjælper en af mine venner med at sætte en lille FBSD box op. Boxen
står bag NAT, og har et 'privat' hostnavn, der ikke resolver i public
DNS. Hans domæne, derimod, findes i DNS. Boxen kører sendmail, og vi har
konf'et den med MASQUERADE_AS(hansdomæne.dk) og
FEATURE(masquerade_envelope), så al udgående mail fra user 'xyz' på
boxen 'privatnavn.hansdomæne.dk' kommer fra 'xyz@hansdomæne.dk' istedet
for 'xyz@privatnavn.hansdomæne.dk'. Den del virker fint.

Men tilsyneladende har sendmail en idé om, at post fra 'root' *ikke* må
masquerade's. Det er et problem, fordi mange mail-servere idag er
konf'et til at afvise mail med afsender-adresser hvor domænet ikke resolver.

Så mit spørgsmål er - hvordan får jeg root's mail masquerade't?

Og opgaven skulle helst løses med de forhåndenværende søm - i dette
tilfælde sendmail...

/Lars