Re: Hvem stemmer du på...

From: Gitte Wange (none@gitte--wange.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 07 Jun 2004 - 12:29:38 CEST

From: Gitte Wange <none@gitte--wange.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvem stemmer du på...
Date: Mon, 7 Jun 2004 12:29:38 +0200

On Monday 07 June 2004 09:06, Sven Esbjerg <Sven Esbjerg
<none@esbjerg--xbsd.net>.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Og det kan jeg så kun være enig i. Man er også nødt til at kigge på
> partiets holdning da partimedlemmer kan blive 'tvunget' til at stemme
> efter partiets holdning - eller i EUP efter gruppen.

Hvis man kigger efter grupper i EUP er de grønne pro-Open Source.
(Faktisk kører flere MEP'er nu Linux på deres desktop)

> Tjah jeg har ikke noget imod at melde klart ud hvem jeg støtter - jeg
> håber ikke jeg generer nogen herved.
> Pernille Frahm har været meget aktiv i kampen mod softwarepatenter og
> har på enhver tænkelig måde arbejdet mod at en evt. patentlov kunne
> bruges til generelle algoritmer mv.
> Da parlamentet kom med et udkast til en patentlov var hun en af
> hovedkræfterne bag. Hun havde i uge op til besøg af forskellige unge
> 'nørder' som boede på hendes kontor og hjalp hende med at finde
> materiale omkring softwarepatenter.

Pernille er rimelig fremme i skoene på dette område og går klart ind for
Open Source.
Jeg er rimelig sikker på min stemme ender her.
Jeg hørte et sted at der skulle findes en online afstemning hvor man
kunne stemme på den kandidat man helst ville have ind. Og her skulle
hun føre temmelig meget. Så jeg håber på at hun er "sikret" en periode
mere.

> Generelt er SF meget OpenSource venlige og rimeligt gode til at lytte
> til deres vælgere.
> - man behøver jo heller ikke at stemme på de samme mennesker/parti
> som man gøre til folketinget - endsige kommunen.

Netop fordi der er grupper i parlamentet er det slet ikke den samme
politik der bliver ført. Hvilket igen gør det en del mere uoverskueligt
for folk at finde ud af hvem man skal stemme på.

> Jeg mener også at Junibevægelsen er imod softwarepatenter. Jens Peter
> Bonde og Peter Hindrup er i hvert fald klare modstandere.

Peter hedder Bent Hinderup-Andersen i det virkelige liv :-)
Og han er klar modstander og mener at programmører laver kunst :-)

> Jeg har set een ung venstrekandidat der er imod, men om det batter...

Ellen Trane Nørby?
Der er også en ung gut fra VU - han har fattet rimelig meget hvad det
handler om. men det er ikke en jeg ellers har hørt om.

Med venlig hilsen
Gitte Wange

--
Gitte Wange
gitte@wange.dk

"Jeg er ikke en udfordring - jeg er en oplevelse"