PF grillmøde Godnat

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 Jun 2004 - 00:55:32 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: PF grillmøde Godnat
Date: Fri, 4 Jun 2004 00:55:32 +0200

Hejsa
og tak for sidst

Der kom omkring 20 voksne til vores hygge idag og det var alle tiders!

I er velkomne igen en anden dag, og tak for gaven!!

Jeg kan fortælle at mødet endte meget socialt og det tekniske
gled lidt i baggrunden - men vi endte dog med følgende konfig
(Opsamling sker snarest muligt til en webside med filerne)

Vi fik bootet en Soekris 4801 og en Soekris 4501 fra den
samme kerne via NFS

- der var blevet bygget en del kerner, image med konsol i 9600
kerne med root på NFS og tilsidst har jeg netop bygget en
kerne med CARP pseudo-device der booter via NFS

Der blev bygget to NFS roots til Sally (4501) og Yrsa (4801)
hvor der er lagt konfigurationsfilerne til net, CARP og PF
/etc/hostname.{sis0|sis1|sis2|carp0|carp1|pfsync0} samt
tilhørende myname og hosts plus en PF pf.conf fil.

Vi nåede ikke til selve afprøvningen, men hvem ved om ikke jeg
prøver at skifte min nuværende firewall ud med de to soekrisser?

Når konfigurationsfilerne er "stabile" som man ønsker det vil
det være en smal sag at lave et image med flashdist eller
tilsvarende - som smides ned på Compact Flash kortene.

Mvh og god weekend

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000