FreeBSD Wannabe-Newbie

From: Jonas B.Nielsen (none@jonasbn--io.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 Jun 2004 - 19:33:26 CEST

To: BSD-DK <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
From: Jonas B.Nielsen <none@jonasbn--io.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD Wannabe-Newbie
Date: Thu, 3 Jun 2004 19:33:26 +0200

Hep!

Jeg har arbejdet med FreeBSD i forbindelse med mine tidligere jobs og
jeg har altid været så heldig at omgive mig med folk omkring mig som
kunne *BSD tricks og kunne installere maskineri til mig når det var
nødvendigt, udfyld en formular, lav et par telefonopkald og vupti.

Nu står jeg selv i den situation at jeg har behov for en server og jeg
er slet ikke i tvivl om at det skal være en FreeBSD boks, men jeg er
ikke så priviligeret at jeg har adgang til resourcer som kan bygge en
sådan kasse til mig.

Dette bliver nok ikke min sidste mail om dette her, så lad os starte
fra starten... hardware!

- hvordan får fat i *BSD kompatibelt hardware?
- kan man bare købe en kasse hos Dell - eller skal man checke
motherboard serienumre?

Lidt om mine krav til en kasse:

- Kasse skal være så billig så mulig og skal kunne køre FreeBSD,
maskinen skal bruges som udviklingsplatform og skal bruges til Perl,
PHP, MySQL, Postgresql, Apache etc. (FAMPPP?). Maskinen skal kunne
indgå i et lokal netværk.

Nogen som kan hjælpe en FreeBSD Wannabe-Newbie i gang?

jonasbn