RE: Har jeg ret i at ......

From: Torben Wölm (none@torben.wolm--europe.lego.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 Jun 2004 - 08:20:12 CEST

Subject: RE: Har jeg ret i at ......
Date: Thu, 3 Jun 2004 08:20:12 +0200
From: Torben Wölm <none@torben.wolm--europe.lego.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Det har du sikkert ret i...

Jeg har en OpenBSD (3.4) med tre netkort, et til WiFi. Maskinen fungerer både som bridge og firewall. Som bridge mellem Wifi-kortet og det interne netkort. Som firewall mellem det interne og eksterne netkort.

Der er ingen problemer med at bruge FTP på mine trådløse klienter. Jeg mener at kunne huske at du ikke bare har en ren bridge -- men filtrerer på den også med pf?

For at få FTP til at virke gennem firewallen enablede jeg ftp-proxy'en som anbefalet.

Så nej, jeg kan ikke nikke genkendende til problemerne du har, og det kan andre sikkert heller ikke, taget i betragtning hvor mange der normalt er villige til at give gode råd på listen...

/Torben