Re: Mailserver.

From: Thomas Hjorth (none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 02 Jun 2004 - 10:23:39 CEST

Date: Wed, 02 Jun 2004 10:23:39 +0200
From: Thomas Hjorth <none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mailserver.

Andreas Ryge wrote:

> Ganske interessant. Jeg er selv igang med det samme projekt, men jeg har
> været omkring Qmail og LDAP.
> Jeg har desværre ikke den store tiltro til MySQL. Jeg har ikke kunnet
> finde noget info om det er muligt at bruge Postgresql som backend. Er der
> nogen af jer der ved noget?
>
> /Andreas

qmail (lowcase q) med vpopmail/MySQL virker ret godt og pålideligt. Det
kørte nærmest også uden load med omkring 500 konti på et par 100
domæner, hvilket jo heller ikke er ret meget.
Skulle jeg sætte en lignende løsning op igen, vil jeg nok vælge LDAP og
bygge alle brugere op omkring det, men det skyldes mere fordele på andre
områder end lige mail og har intet med bedre/dårligere stabilitet at gøre.

Mvh Thomas aka QDK