Re: dnsreport.com i udu?

From: Michael Rasmussen (none@mir--datanom.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 01 Jun 2004 - 00:08:01 CEST

Subject: Re: dnsreport.com i udu?
From: Michael Rasmussen <none@mir--datanom.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk liste <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 01 Jun 2004 00:08:01 +0200

man, 2004-05-31 kl. 23:51 skrev Henrik Lund Kramshøj:

> Jeg tør ikke sige hvorfor den giver netop det svar,

Det er faktisk på alle mailservere! Af mailloggen virker det som om, den
prøver at få lov til at lave et relay ved at udgive sig for postmaster
på mailserverens ip-nummer - lidt skummelt i min verden.

> Jeg påtænker selv at skrive de få linier script der skal til at checke
> domænerne for de samme ting.
I Perl ville det fejlende check være nemt:
use IO::Socket;

chomp($server)
my $sock = new IO::Socket::INET (
        PeerAddr => $server,
        PeerPort => '25',
        Proto => 'tcp',
);
die "Connect to server failed: $!\n" unless $sock;
close($sock);

> dnsreport.com er bare så dejlig at give som link til kunderne
> - så kan de checke før og efter ændringer :-)
Jeps, men hvad der er nemt, er ikke uforanderligt:-)
> PS
> Det er måske en smule off-topic for listen, men det er jo pinse eller
> noget
Vel ikke hvis det var en fejl ved min OBSD/Postfix:-)

Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir datanom net
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir miras org
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it."
-- Marvin, "Hitchhiker's Guide to the Galaxy"