Re: Greylisting

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Jul 2004 - 17:55:18 CEST

Date: Sun, 4 Jul 2004 17:55:18 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Greylisting

On Sun, Jul 04, 2004 at 05:48:08PM +0200, Michael Rasmussen wrote:
> Hvorledes skulle det foregå? Før det kan gøre skade, skal den vil have
> lov til at kunne eksekveres, og med root-rettighed?

Ja - og? Jeg har endnu ikke haft et OS som ikke havde root exploits.
Hvis du følger lidt med på diverse sjove kanaler og web/ftp sites vil du se
at der eksisterer exploits til stort set alle OS.
Det der skiller fårene fra bukkene er dygtige sysopper og streng
sikkerhedspolitik. Disse ting er virkelig sjældne.

Men det er en længere diskussion...

Sven