Re: FreeBSD 4.10/5.2 og HP DL380

From: Anders S. Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Jul 2004 - 23:08:14 CEST

Date: Thu, 1 Jul 2004 23:08:14 +0200
From: "Anders S. Jensen" <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 4.10/5.2 og HP DL380

On Thu, Jul 01, 2004 at 10:49:32PM +0200, Jakob Kruse wisely wrote:
> Jeg sætter cd'en i og starter maskinen.
> Det første "grafiske" billede der dukker er hvor maskinen fryser.

Nu går jeg ud fra at du mener det første tekst skærmbillede når
du skriver "grafiske" (ja, ja, kald mig pedant, men det er for
at sikre mig at vi snakker om det samme...)

> Jeg har prøvet at disable forskellige ting i BIOS'en, men ingenting hjælper.
God ide, men vær systematisk.

> Jeg kan dog lige nå at se at den fejler på atkb(et eller andet) hvor den
> prober en anden irq en den ønskede.

Har du mulighed for at gribe det mere systematisk an og udelukke
dit forskellige hw? (Tag fx. RAID controller ud og prøv igen,
noter effekt, skift til andet grafikkort og prøv igen, noter effekt, etc.)

Det lugter umiddelbart lidt af usupporteret/defekt hardware...

--
Mvh,

Anders Søndergaard