RE: Postfix

From: Johan Christiansen (none@JohanC--it-college.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Jan 2004 - 19:42:44 CET

Subject: RE: Postfix
Date: Wed, 28 Jan 2004 19:42:44 +0100
From: "Johan Christiansen" <none@JohanC--it-college.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> I den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål:
> - Kan postfix hoste virtual domains, ligesom Qmail kan, med vpopmail?
> - Kan postfix hive i en mySQL database efter domains og brugere?
> - Har postfix et system ala QmailAdmin?

Jeg kører PostFix med mySQL database til virtual domains og virtual users
samt en courrier imap og SASL. Mener at Postfix har noget der hedder
postfixadmin, men er ikke sikker plejer bare at bruge min mysql database.

> Og sidst men ikke mindst, hvor finder jeg en walk through til postfix,
> hvis den vel og mærke kan klare ovenstående.

Du kan evt søge på google på: postfix+virtual domains+mysql, det giver en
masse resultater hvoraf følgende kan anbefales at læse:

http://kirb.insanegenius.net/postfix.html
http://www.high5.net/howto/

Mvh.
Johan Christiansen
HazarT Consult

This message has been scanned by F-Secure Anti-Virus for Microsoft
Exchange.
For more information, connect to http://www.F-Secure.com/