Re: Postfix

From: Phil Regnauld (none@regnauld--starBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Jan 2004 - 19:41:39 CET

Date: Wed, 28 Jan 2004 19:41:39 +0100
From: Phil Regnauld <none@regnauld--starBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix

Daniel Nielsen [BSD-BOX.dk]

> I den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål:
> - Kan postfix hoste virtual domains, ligesom Qmail kan, med vpopmail?

        Ikke via vpopmail. Postfix kan levere til en vpopmail installation
        via vdelivermail, men vdelivermail benytter local-smtp levering del
        fra qmail.

> - Kan postfix hive i en mySQL database efter domains og brugere?

        Ja. Fra *SQL og LDAP, etc...

> - Har postfix et system ala QmailAdmin?

        Kun Tequila:

        http://www.holgilein.de/coolprox/tequila/tequila_en.html

> Og sidst men ikke mindst, hvor finder jeg en walk through til postfix,
> hvis den vel og mærke kan klare ovenstående.

        Der er en masse sample-* filer med distribution. Hvis det ikke er nok,
        er du velkomme til at spørge her (med mindre andre synes det ikke
        er BSD nok :)