Ethereal

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 25 Jan 2004 - 15:23:18 CET

Subject: Ethereal
Date: Sun, 25 Jan 2004 15:23:18 +0100
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg kører FreeBSD release 5.2 på min arbejdsstation, og jeg har installeret sniffer værktøjet "ethereal" fra ports. Når jeg prøver, at køre ethereal får
jeg at vide, at jeg ikke har de nødvendige rettigheder til mit netværksinterface.

Jeg har så su'et til root, og efterfølgende sat rettighederne for mit netværkskort (/dev/bpf0), hvorefter jeg som almindelig bruger nu får adgang
til mit netværkskort, som hedder xl0.

Imidlertid skal jeg hele "smørren" igennem næste gang jeg logger på min arbejdsstation, idet device nodes bliver genereret dynamisk under boot.

Er der nogen som har en løsning på dette problem?

Med venlig hilsen
Allan Wermuth