SV: spamassassin

From: Jakob Kruse (none@jkr--secnet.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 24 Jan 2004 - 22:06:58 CET

From: "Jakob Kruse" <none@jkr--secnet.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: spamassassin
Date: Sat, 24 Jan 2004 22:06:58 +0100

> Godt så, nu er jeg kommet så langt at når jeg kører qmail-scanners test
> program der sender 4 mails' virus og spam,
> Så markerer den spam mailen med :
>
> Så den finder den da, og jeg har denne local.cf :
>
> subject_tag *****SPAM*****
> skip_rbl_checks 1
> required_hits 6.0
> rewrite_subject 1
> report_header 1
> defang_mime 1
> dns_available yes
> dcc_add_header 1
> all_spam_to spam@phpwiz.dk

> [...]

Jeg tror du har et problem med din opsætning.
Som du nok kan se, så har den sat en X-Spam-Status til "required=5.0".
Men i din config file, har du sat den til 6.0

Så hvidt jeg husker, så ligger local.cf som standard på *BSD i
/usr/local/etc/mail/spamassassin/

Jeg vil foreslå du kigger lidt i din logfil, for at se hvor det skulle
gå galt

Jakob