Re: mailinglister

From: Mikkel Georgsen (none@miklos--clanhost.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 22 Jan 2004 - 23:06:55 CET

Date: Thu, 22 Jan 2004 23:06:55 +0100 (CET)
From: "Mikkel Georgsen" <none@miklos--clanhost.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Hvis ens eneste forsvarslinie mod spam er at skjule eller obfuskere ens
> mailadresse, så er man ilde stedt. Den første spammer der
> opsnapper/konstruerer/gætter ens mailadresse har gennembrudt linien, og
> man er lige vidt. Edge-filtrering (SpamAssassin etc) er en naturligt
> langt mere stabil konstruktion, og virker efter min mening udemærket.

Hvorfor ikke begge dele? Den løsningen med endpoint (spamassassin) er
simpelthen bare ikke god nok da den ikke er 100% sikker, så spamassassin
kombineret med at fjerne email adresser fra webcrawlers, må uanset hvor
ideologisk man er, være en bedre løsning.

Min Thunderbird fanger langt størstedelen af spam, men jeg ser ingen grund
til at BSD-DK skal være en belastning for folk der er tilmeldt
mail-listerne.

Der er jo ingen grund til at email adressen står i arkivet, skulle man i
et ekstremt tilfælde have brug for at komme i kontakt med en enkelt person
fra listen kunne man jo jo evt. spørge på IRC eller via andre måder det er
muligt at komme i kontakt med BSD-DK folk.

- Miklos