Re: mailinglister

From: Lars Thegler (none@lars--thegler.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 22 Jan 2004 - 21:14:03 CET

Date: Thu, 22 Jan 2004 21:14:03 +0100
From: Lars Thegler <none@lars--thegler.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Miklos wrote:
> Med den nuværende smtp/mail struktur er det en håbløs kamp, så adresserne
> bør efter min mening skjules.

Hvis ens eneste forsvarslinie mod spam er at skjule eller obfuskere ens
mailadresse, så er man ilde stedt. Den første spammer der
opsnapper/konstruerer/gætter ens mailadresse har gennembrudt linien, og
man er lige vidt. Edge-filtrering (SpamAssassin etc) er en naturligt
langt mere stabil konstruktion, og virker efter min mening udemærket.

/Lars