ipfw - log

From: Torben Gregersen (none@flt6000--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 01:24:15 CET

From: "Torben Gregersen" <none@flt6000--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: ipfw - log
Date: Wed, 21 Jan 2004 00:24:15 +0000

Hejsa

Sider og slås lidt med at få min firewall til at logge noget af trafikken

Har fået læst mig frem til at jeg i min kerne skal have options
IPFIREWALL_VERBOSE med...så dette er gjort.

Har derudover ændret i syslog.conf, der er tilføjet:
!ipfw
*.* /var/log/ipfw.log

i firewallen har jeg en regel:
65000 deny log ip from any to any

/sbin/ipfw -a list giver følgende:

65000 45 2856 deny log ip from any to any

så jeg vil jo mene jeg burde kunne se noget min log, men den forbliver tom
:-s .....er der noget jeg ikke lige har fået med eller ???

må hellere lige nævne vi snakker om FreeBSD 5.1

mvh

Torben

Få alle de nye og sjove ikoner med MSN Messenger http://messenger.msn.dk