Re: PPTP & mpd (Was Re: VPN)

From: Morten Winther (none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 18 Jan 2004 - 11:51:18 CET

Date: Sun, 18 Jan 2004 11:51:18 +0100
From: Morten Winther <none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: PPTP & mpd (Was Re: VPN)

Kristian Rask wrote:

>ok og de addresser Du har er alle indenfor det net som Din server er
>defineret i ?

Det skulle jeg mene. Vores maskiner står i et datacenter, hvor vi har
fået tildelt følgende VLAN:

CIDR: 217.116.240.144/28
Subnet: 217.116.240.144
Broadcast: 217.116.240.159
Netmask: 255.255.255.240
Inverse netmask: 0.0.0.15
Gateway: 217.116.240.158
Adresserne 217.116.240.156+157 er i brug til primær og sekundær router.

Jeg ville så gerne bruge 217.116.240.152 til serveren og så give
klienterne .153 og .154.

>Det sker auto hvis dit net setup er ok og din box har en default route

Jeg har defaultrouter="217.116.240.158"

>DU skal checke (men det mener jeg du har sat i cfg. filen, at du har
>proxyarp enabled)

set iface enable proxy-arp

Skal jeg have noget specielt kompilet ind i kernen?

Jeg skal ikke have en eller anden ipfw regel der får trafikken til at
flyde fra de ng0 og ng1 interfaces mpd opretter og så over til mit fxp0?

mvh morten