Problemer med: undefined symbol "___guard"

From: Tomas Norre Mikkelsen (none@tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 22:16:19 CET

From: Tomas Norre Mikkelsen <none@tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Problemer med: undefined symbol "___guard"
Date: Thu, 15 Jan 2004 22:16:19 +0100

Hej,

Jeg har et lille problem. Jeg har posted et lignende problem tidligere, men tilsvarerende løsning kan jeg ikke få til at virke. (http://milpoer.dk/blog/index.php?m=200312#post-21) jeg for en /usr/libexec/ld.so: Undefined symbol "___guard" in setlock:/usr/lib/libc.so.28.5

Jeg får fejlen når jeg forsøger at installere daemontools ved

# cd /package/admin/daemontools
# package/install

Jeg for også ligende fejl når jeg forsøger at køre irssi

# irssi
/usr/libexec/ld.so: Undefined symbol "___guard" in irssi:/usr/lib/libperl.so.6.1

Det er dog ikke samme fil, men jeg tror at problemet er det samme..

Jeg har tidligere haft problemer fordi jeg lavde fejl med at køre (openBSD) stable og current på henholdvis src og ports.

Jeg har nu fået hentet det "rigtige" ned tror jeg, men jeg kan ikke få libc til at virke, jeg har gjort:

# cd /usr/src/lib/libc
# make obj cleandir depend
# make && make install

dog uden held, er der nogen som kan spore mig på rette vej.

Hilsen
Tomas N. Mikkelsen
milpoer.dk/blog