SV: BoF på LinuxForum 2004

From: Axel Kellermann (none@axel.kellermann--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 08:24:59 CET

From: "Axel Kellermann" <none@axel.kellermann--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: BoF på LinuxForum 2004
Date: Thu, 15 Jan 2004 08:24:59 +0100

<snip>
> Skal BoF'er nødvendigvis være af teknisk karakter?
> En af de ting jeg tit syntes jeg savner omkring Linux/*BSD o.l vs. Windows
er
> noget om de holdninger der ligger bag valgene og de holdningsforskelle der
er
> mellem Linux vs. *BSD vs. Windows og brugerne af disse.
</snip>

En af de ting jeg synes er interessante er:
Hvorfor vælger mange IT-professionelle Window frem Linux/BSD selv om de
helst ville vælge det andet?
Er det fordi det giver mindst problemer i forhold til ledelse eller brugere?
Det er jo acceptabelt at Windows er nede ustandseligt, mens der ikke
tolereres uregelmæssigheder for andet, for så er det det der har skylden?
Jeg har oplevet mange Windows-professionelle der har anbefalet ikke at bruge
Windows til visse opgaver - hvorfor?

Jeg oplever at "religionskrigen" er ved at klinge ud. Nu bruger man
fornuftige argumentater for hvorfor og hvor ikke man vælger, som man gør!
Men mange vælger stadig udelukkende ud fra ikke tekniske argumenter.

Diskussionen vil være interessant! Lad os tage den!

Axel Kellermann