Backup, få vist backup jobs, restore

From: Allan Jensen (none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 18:48:55 CET

From: "Allan Jensen" <none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Backup, få vist backup jobs, restore
Date: Tue, 06 Jan 2004 17:48:55 +0000

Hejsa

Jeg er igang med at sætte mig ind i, hvordan man tager backup til tape vha.
kommando linien.

Jeg har udført følgende job:
$ dump - 0uan -f /dev/sa0 /usr
som gik godt.

Men nu vil jeg gerne se hvad der er kommet ind på båndet. Jeg forsøger, at
oprette et nyt filsystem over tape statioen, ved at udføre følgende
kommando:
$ newfs /dev/nsa0

Men det vil den ikke være med til og skriver derfor:
  newfs: /dev/nsa0: no default sector size

Hvad er den standard sektor størrelse på tape og hvordan skal jeg angive
denne?

Jeg bruger tape af typen DDS-2 DGD120P 4.0Gb

Efter filsystemet så var oprettet ville jeg mounte filsystemet:

$ mount /dev/nsa0 /mnt

Jeg har ikke haft held med at finde ud af hvordan man bruger Restore, så er
der nogen der kan give mig nogle hint der?

På forhånd tak.

Allan.

Få alle de nye og sjove ikoner med MSN Messenger http://messenger.msn.dk