Re: DVD brænder understøttelse

From: Jakob Breivik Grimstveit (none@jakob--grimstveit.no.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Feb 2004 - 23:33:49 CET

Subject: Re: DVD brænder understøttelse
From: Jakob Breivik Grimstveit <none@jakob--grimstveit.no.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Wed, 25 Feb 2004 23:33:49 +0100

On Tue, 2004-02-24 at 22:39, Torben Sørensen wrote:

> Mit CD-Rom drev er gået i stykker.... og jeg er derfor på jagt efter et
> nyt drev og vil gerne have et DVD drev, hvorpå jeg kan tage backup mv.
> Har I nogen erfaringer med DVD brændere der er stabile og understøttet i
> FreeBSD (5.2)?

Alle ATAPI-DVD-brennerar er vel støtta, vil eg tru. Sjølv har eg Nec
2500 - den ser ut til å fungere heilt fint (litt problem med 4x på
Datawrite DVD-R-plater.

Få inn scbus, da, cd, pass og atapicam som "device" i din kernel, samt
sysutils/dvd+rw-tools frå ports - så skulle du vere i gang. Lukke til!

Forresten - ein ting til: Brenn plater med fylgjande kommando:
«growisofs -Z /dev/cd0 -R -J /path/to/files». Growisofs fungerer som ein
frontend til mkisofs.

Sånn. Då skal du vere klar ;) HTH.

--
Jakob Breivik Grimstveit, http://www.grimstveit.no/jakob, +47 48298152