Re: Serial console og DOS

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Feb 2004 - 01:14:40 CET

Date: Wed, 25 Feb 2004 01:14:40 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Serial console og DOS

Quoting Erik Nordström Andersen (erik@erik-n-andersen.dk):
[snip: BSD via seriel konsol]
> Problemet er, at jeg nogle gange får en "WARNING: terminal is not fully
> functional" fejl, f.eks. ved kommandoen "less" (men ikke "more"). vi og
> ee kan næsten ikke bruges, det ser ud til at linieskiftene slet ikke
> bliver sendt afsted, så det hele står i én pærevælling.

Det skyldes, at du har valgt at bruge en terminal, der ikke kan nogle af
de ting, som eksempelvis less bruger. Det kan vaere ting som at
positionere cursoren, skifte farve, direkte haandtering af backspace,
lave tekstdekorering (underline etc.) og en masse andre ting.

> Er det kermit eller FreeBSD, der fejler? Com porten er sat op til baud
> rate 9600, no parity, 1 stop bit og 8 databits. Det tog mig en krig at
> finde en terminal emulator til DOS, er der nogen der kender en bedre? -
> eller som kan finde ud af at installere FreeBSD på 4 Mb RAM? :-)

Jeg har selv med stort fornoejelse brugt programmet Term95 (TERM95.EXE)
til DOS. Det kan lave {x,y,z,by}modem-filoverfoersler, og saa fylder det
naesten intet -- det kan ligge paa en floppy. Jeg rodede lige rundt paa
google og fandt en kopi her:

        http://www.soften.ktu.lt/~jmajau/ftp/term95/

Om det er freeware, public domain eller lignende aner jeg ikke. Jeg gik
ikke ret meget op i den slags, da jeg brugte programmet. :)

Mvh. Michael.

--
<holsta> dave, having a bad year?
<dave> Actually, this is possibly the best year I've had in years.