Embedded BSD med grafisk brugerflade

From: Morten Winther (none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 23 Feb 2004 - 16:42:57 CET

Date: Mon, 23 Feb 2004 16:42:57 +0100
From: Morten Winther <none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Embedded BSD med grafisk brugerflade

Hej

Jeg sidder i øjeblikket med et projekt hvor vi skal have nogle dumme
skærm terminaler der skal køre en browser der vise noget HTML mm.

Jeg har altså et setup hvor en skærm er tilsluttet en Single Board
Computer (embedded ting er ikke besluttet hvilken endnu).

Jeg har nu undersøgt at Windows XP Embedded koster 93 dollars per
produktionsenhed, hvilket bliver til en sjat når man gange med f.eks.
1000. De penge vil jeg hellere bruge på en bedre server til projektet
samt mere redundans mm.

Så kommer spørgsmålet. Kan man lave en BSD løsning, der kører en browser
i fullscreen mode? Jeg skal bruge CSS, HTML, flash så hvis man kunne få
Mozilla til det ville det være fint?

Men hvor meget vil det fylde? Jeg vil gerne have et lille footprint, så
et image kan ligge på en CF disk.

Nogen der har prøvet dette før? Jeg ved at en masse her bruger Soekris
boards, men her skal der altså knald på den grafiske performance. Har
kigget lidt på Via baords, som fint burde kunne køre det.

Men hvad med software løsningen? Kan BSD klare den?

Bud? Links?

/ morten